En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Sunday, April 06, 2008

Odefinierbart sjuk?

Jag har huvudvärk. Jag har haft huvudvärk de sista dagarna. Vet inte hur länge nu. Börjar fundera över om det bara är vilja som håller mig vaken. Det är som att min kropp är sjuk men inget vill bryta ut å huvudvärken är symptom på att nåt är fel men jag vet inte vad.

Eftersom jag inte har lust att bara sova å vara sjuk å eftersom jag samtidigt varit överfallen av nån extra stark form av hyperaktivitet å av att vara översocial.

Kroppen beter sig som att den inte orkar nånting, kognitivt beter jag mig som om jag sover eller är exceptionellt trött. Det är som feberhallucinationer utan feber eller som trötthetshallucinationer.

I vilket fall ska jag agera som om jag är sjuk, för någonstans verkar jag vara det trots att hjärnan inte helt vill greppa läget. Så promenader å bara göra roliga saker denna veckan. Å sova sova sova.

Av nån helt outgrundlig anledning blir jag bättre av frisk luft i alla fall tillfälligt och kanske av sömn.

Det här är lika flummigt skrivet som bubblan jag befinner mig i å inte lyckas förklara. Helt slutkörd trots att jag ändå sover.

Jaja, krya på sig till mig. Jag hoppas det inte är min nya dataskärm som är problemet i alla fall.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home