En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Wednesday, May 17, 2006

otroligt men...

jag har gjort mitt livs första armhävningar. det blev bara två stycken å det gick bara när jag stod på knä. har aldrig lyckats göra armhävningar förut. alltid varit rädd att jag skulle knäcka armarna eller så.

jag har tillika gått ner 2 tum i midjemått. folk frågar gärna varför jag säger tum och inte centimeter men jag tycker det är lättare att urskilja tum än centimetrar. mindre siffror att hålla reda på. och en tum är betydligt mera än en centimeter. men för den som nödvändigtvis vill veta: jag har gått ner 5 cm i midjemått på sisådär 2 månader. dock har jag bara gått ner något kilo i vikt. detta kan inte betyda annat än att träning omvandlar fett till muskler.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home