En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Wednesday, September 27, 2006

sorglig dag

Idag slutade ett av mina favoritboendestöd. Det gör mig riktigt ledsen. Kommer bli sjukt mycket mindre energi här i huset efter hennes flytt. Det är så konstigt med anställda på det viset... som konstgjorda polare som sen försvinner när de byter jobb.

Jag menar... en av mina bästa kompisar flyttar i övermorgon från stan, och det är förvisso sorgligt, men henne kommer man i alla fall träffa ändå. En anställd är ju helt definitivt liksom.

Och sen... att jag ska råka ut för jävelskapen att både boendestödet och min bästa vän flyttar samma vecka... det är bara too much.

En kompis som bott på andra sidan gatan som man bara kunnat gå över till och ett boendestöd som man umgåtts med flera timmar i månaden. Känns så himla tomt.

Jag kan även sakna mina tidigare boendestöd från psykiatrin, särskilt en dam som jag hade på slutet. Hade väldigt roligt med henne och hon var en väldigt varm person. Funderar faktiskt på att kontakta henne nån gång på jobbbet. Hon är ju kvar på samma jobb. Mitt första boendestöd från psykitrin har jag faktiskt träffat efteråt, så det känns inte alls lika hårt.

Idag vill jag mest bara gå i ide.

För att göra inlägget lite gladare tänker jag visa en bild på min favoritmodell, en mullig tjej som faktiskt inte är mindre än mig. Om man tittar på bilden så kan man till och med ana valkar under korsetten och vid armhålan. Kelsey ser helt enkelt mänsklig ut. Så sjukt mycket snyggare än en smal modell, i mitt tycke. Om det ändå kunde finnats typ ett torrid i sverige så man kunde handla kläder till typ Vero Modapriser, även om man var mullig. I really really wished.

4 Comments:

At Sunday, October 01, 2006 1:47:00 PM, Blogger becka said...

Ja du, ibland kommer alla olyckor samtidigt...Hoppas du får ett nytt och minst lika bra boendestöd, men det är klart att det ändå blir en männsika att sakna. Jag har tänkt på det massa gånger när det gäller min sons avlösar-kille. En dag kommer en person som funnits hos honom några timmar en gång i veckan i flera år helt plötsligt försvinna från honom! Och det är väl inte så troligt att han kommer hålla kontakten med oss.

 
At Sunday, October 01, 2006 10:42:00 PM, Blogger aspungen said...

becka: det låter än mera sorgligt. med tanke på att det är en ung människa. själv har jag vickat som pa för några år sen. problemet är att jag inte ens känner igen folket jag vickat hos när jag ser dem på stan :D

känns helt bisarrt.

 
At Tuesday, January 15, 2008 7:06:00 PM, Anonymous Anonymous said...

Hon är inte mullig på bilden, hon är NORMAL... bara det att vi här i västvärlden ser en hollywood modell på 55 kilo som idealet och då är alla som inte ser ut så "mulliga".

 
At Thursday, January 17, 2008 8:24:00 PM, Blogger aspungen said...

hihi. mullig för mig är inget dåligt. å jag ser defintivit henne som mullig. hon är större än vad hon ser ut på den där bilden oxo :)

 

Post a Comment

<< Home