En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Tuesday, October 03, 2006

Know your enemy

Jag har ett litet projekt på gång. Jag läser in mig på nyliberalism och ekonomisk teori. Saker som jag tidigare inte velat ta i med tång analyseras nu och läses genom. Jag ska lära mig vad det handlar om och sluta att bara anta saker. Det här är ett helt nytt och outforskat område för mig och ack så intressant.

Har dock inte kommit något vidare långt och man får väl se hur lång tid det tar innan jag slutar intressera mig.

Jag bygger mitt intellektuella självförsvar. Tänk så lätt det egentligen är att vara sin alldeles egen Chomsky.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home