En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Tuesday, December 26, 2006

GOD JUL

Julafton var helt underbart. Brorsbarnen är hur coola som helst. Den äldsta hade mig som favorit för några år sedan men sedan har vi träffats så sällan jag känner att hon känner mig alldeles för lite. Nu är det i stället tvååringen som tyr sig till mig. Av någon anledning har jag lättare att relatera till små barn.

I vilket fall som helst hade jag vansinnigt roligt. Fyraåringen har målat mina naglar rosa och jag fick även läppstift :D

Igår märkte jag att jag orkar barnen mer än jag tror och att det är värt att stå ut med en del stoj för att få vara med dom. Jag hade verkligen jätteroligt igår. En av mina absolut bästa jular. Jular med barn kan inte jämföras med jular utan barn. Så är det bara.

Idag på juldagen har jag kelat med Chomsky något alldeles förfärligt mycket och haft det väldigt slappt. Jag går inte ut på juldagen. I morgon ska jag försöka ta mig ut på stan, men man vet aldrig vad som blir av och inte blir av när det gäller mig.

Som vanligt blir familjen chockad när jag visar mig i snygga kläder och smink. Min bror frågade vad som hänt med mig och sa att jag aldrig ser ut så där annars. Inte speciellt konstigt om man bara går hemma om dagarna, att man inte gör sig direkt fin ;) I vilket fall hävdade han att jag hade skaffat mig en stil som jag aldrig haft förut och som var mycket snyggare än allt jag haft förut också. Jag vet inte riktigt om jag gjort någon särskild förändring egentligen. Det enda är väl att jag försöker vara grymt noga med vad jag köper nu och att jag försöker tänka att det ska passa ihop. Men jag är fortfarande en novis på att komma på vad som passar ihop. Och jag behöver verkligen utöka min garderob med mera baskläder. Så jag ska göra på det tråkiga viset och göra en lista på vad jag verkligen verkligen behöver.

All planering inför Nyår har spruckit och det kommer bli bara jag och Johan. I och för sig finns det väl ingen jag hellre vill vara ensam med på nyår än honom och vi har haft ett fasansfullt bra år ihop så jag får väl nöja mig. Det enda tråkiga var att jag hade tänkt att ha min nya klänning på mig, samt att jag inte varit på fest sen sista juli, eller vad det nu kan bli. Det var iaf festen i Budapest när pengarna söps bort ;D

Menmen. Om några månader bär det av till Budapest igen. Och det ser ut som om det blir lite fler än jag och Johan. I vilket fall är definitivt Isa med. Det ska bli hilarious.

GOD JUL på er!

Labels:

1 Comments:

At Wednesday, December 27, 2006 12:36:00 PM, Blogger becka said...

GOD JUL på dig med, och Gott Nytt År! Jag har lagt upp foton från min jul på bloggen. Jag hade också en fantastisk jul, min bästa någonsin faktiskt. Jag har nästan bara dåliga minnen från tidigare jular, så det känns skönt att "förbannelsen" är bruten:-)

 

Post a Comment

<< Home