En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Friday, May 19, 2006

Carola

Ja... så är det... kärleken till Carola verkar inte gå över. Hur gammal jag än blir. Och nu är min brorsdotter lika förtjust i henne som jag. Tror jag ska ge henne mina 1000 Carolabilder i födelsedagspresent i sommar. Tur hon inte kan läsa det här haha. Hon är lite för ung ;)

Jag blir helt lycklig när jag får se Carola på tv. Fortfarande. Trots att jag bara var 10 år när hon slog igenom.

Är oxå helt förvånad över att Kate Ryan åkte ur. Belgien alltså. Je t'adore. Den spelas ju på radion typ jämt?

Annars har kvällen fördrivits med ett Mary Kay-party. Min syster sa nåt om att Carola borde använda Mary Kay, å säljaren (min svägerskas syster) sa att det gör hon.

Dumma Carola som har botox när hon har så bra smink. Önskar jag hade råd med sånt smink oxå.

Fast... nåja, jag har kvar mitt från 2001. Och det är lika bra fortfarande.

Varit ute å kollat kläder idag till bröllop å till den tjocka kroppen, men som är på väg ner i vikt. Det var extra svårt att hitta storlekar idag. Jag är inte van vid att ha en kropp där det skiljer så många centimeter mellan midja och byst.

Annars har dagen förlöpt med träning träning och åter träning. Jag kan jogga nu. Joggade hälften på löpbandet idag. Det fattas bara skor nu :)

Och ja... jag gjorde sju armhävningar idag. Det tar sig sa pyromanen. Det är så djävulskt skönt att känna att kroppen verkligen ORKAR. Och jag far inte runt som en vante på bussen längre utan balans.

Fasligt ostrukturerat bloggande det här. Får väl ta å skärpa till mig å bli seriös nån gång ;D

0 Comments:

Post a Comment

<< Home