En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Friday, October 13, 2006

Fåfänga

Nu när jag upptäckt att jag har en ny garderob så är det riktigt roligt att klä sig. Det roligaste är att klä sig i gamla kläder som man haft förut. De vet man ju att ingen annan har. Idag har jag således en vit blus från 96 som jag köpt i ullared och en lila tuinika över. Och jeans från 02. Så roligt att klä sig i gamla kläder. Och jo, det är vid såna här tillfällen man ångrar att man nog lämnat tillbaka sin lila kappa för något år sen eller så. Idag hade den onekligen varit topp. En annan sak som är rolig är att leka med olika glasögon. Jag har två par jag kan använda hittills. Snart ska jag försöka hitta glas till dem jag hade i femman. Så spännande så spännande. Förutsatt att det inte kostar skjortan då.

Och idag kommer äntligen min älskade kamera tillbaka från lagningen. Hoppas att den inte går sönder igen. Hua.

Labels:

3 Comments:

At Saturday, October 14, 2006 1:07:00 AM, Blogger becka said...

Glasögonen du hade i femman? Hahaha, var det inte då man hade ljusblå i plast? Det hade jag i alla fall;-) Ja det är kul att plöja igenom gamla käder, jag har massa gamla roliga kläder som barnen använder när de och deras kompisar ska klä ut sig. Så skrider de ner för trappan i glittriga klänningar, Palestinasjalar och vingliga skor:-)

 
At Sunday, October 15, 2006 6:10:00 PM, Blogger becka said...

Jag skulle förresten tycka det var intressant om du skrev något om ditt andliga intresse.

 
At Wednesday, October 18, 2006 4:45:00 PM, Blogger aspungen said...

becka: det är rosa stora bågar. eller ljusröda. det är såna bågar som kommer tillbaka mer å mer nu. å jag råkar passa i mina :D

utklädningskläder har vi sen vi var små. en del av de utklädningskläderna har sedermera förvandlats till min garderob. jag har mammas röda kjol sen hon var ung å klänningen hon hade när jag döptes. den sista kommer jag ännu inte i men till nästa sommar är den en verklig hit. kort med långa ärmar och rosa blommor på vit botten. den är fruuuktansvärt snygg :))

ska se om jag kan få upp ett foto på bågarna här så småningom. håller på att faktiskt få igång en annorlunda form av klädblogg ihop med en kompis som inte kommer fokusera på vad som är modernt utan bara på vad vi själva gillar. där ska ligga foton i mängd hoppas jag.

andlighet ja... det borde jag få ner något om snart. tänker oxå en del på det. det är kanske dags nu :)

 

Post a Comment

<< Home