En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Sunday, March 18, 2007

Att ringa ett telefonsamtal, en studie i 70 steg

Okej, jag skrattade min hesa hals trött när jag läste det här.

Amandas beskrivning är helt hilarious. Dessutom känner jag onekligen igen en hel del från mig själv. Särskilt denna punkten är min favorit:

52. Notice that while you stared in the general direction of the orange paper you were so happy at having looked at, you did not read the telephone number.

En bättre beskrivning av hur det är att leva med ADHD finns nog inte. Och då är Amanda "bara" autistisk. Läsning anbefalles även om det är på engelska. Det är värt det!

Labels:

3 Comments:

At Monday, March 19, 2007 1:06:00 PM, Blogger becka said...

Hahaha fan vilken skön text:-)

 
At Sunday, March 25, 2007 10:10:00 PM, Blogger aspungen said...

japp. den är helt underbar :D

 
At Saturday, March 31, 2007 10:39:00 AM, Blogger becka said...

Du som också har fått en frikyrklig uppväxt, kan inte du också gå in och göra testet som jag länkar till på min blogg, skulle vara kul att se vad du får för resultat. Jag blev rätt paff över mitt resultat. Inte över att jag fick så höga agnostiker-procent, det visste jag att jag skulle få, utan för att mina kristendoms-procent var lägre än alla andra religioner. Tänk att man fått med sig så lite av sin barndoms uppfostran...

 

Post a Comment

<< Home