En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Thursday, March 08, 2007

Utmaning

Jag blev utmanad av Becka och Ulrika.

REGLER:
Varje spelare börjar med att skriva fem underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva fem saker om sig själv i sin blogg och samtidigt
ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren fem nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag har fortfarande idag ganska svårt att sova utan att vara skyddad av mitt täcke runt huvudet och har ogärna något utanför täcket eller utanför sängen. Jag är nämligen rädd att Djävulen ska komma och rufsa mig i håret.

2. Har sagt det förut men, jag vann en uppsatstävling om fred när jag var 10, som gjorde att jag fick träffa Olof Palme samt läsa upp den för 7000 åskådare och vara med i snart när varenda tidning och prata om nedrustning och terrorbalans. Jag har fortfarande kvar Palmes autograf: "Till Klara, Tack för ikväll
Olof Palme"

3. Jag var mot homosexualitet tills jag var 18 eller 19 år och helnykterist tills jag var 20.

4. Mina drömmar handlar alltid om att jag är på läger. Jag är på läger i minst 90% av alla mina drömmar och jag förstår inte riktigt hur det kan vara så många. Jag är på alla möjliga sorters läger. Jag utgår från att det beror på att jag varit på väldigt många läger som barn och tonåring. Läger av alla möjliga slag: Skidläger, tonårsläger, scoutläger, familjeläger, bblir väldigt ofta kär iroderskapskongress (okej, det är inte läger men det är nästan som det i praktiken), andra politiska läger, IOGT-NTO-läger och team evangelisationsläger där jag gick genom Mjölby centrum och skrek "Tro på Herren Jesus, så blir du frälst!".

5. Jag var hemligt kär i min allra bästa vän under flera hemliga år och jag har varit kär i flera vänner efter det. Jag blir väldigt ofta kär i mina vänner. Jag ser ingen större skillnad på kärlek och vänskap. Det är flytande gränser och varierar vad som är vad. Denna regel gäller dock - med ytterst få undantag - bara tjejer.

6. Jag blir nästan aldrig attraherad av individer av manligt kön så där på avstånd som vanliga tjejer blir. Jag föredrar att titta på tjejer tjejer och så lite till tjejer. Ett av de större undantagen från denna regel är Darin. Jag blir fullständigt till mig av Darin.

Problemet är att jag inte har personer att utmana. Så jag antog bara halva utmaningen.

Labels: ,

4 Comments:

At Friday, March 09, 2007 7:15:00 AM, Blogger becka said...

Åh vad jag sitter och skrattar här åt punkt fyra....och känner igen mig en smula dessutom:-D

 
At Friday, March 09, 2007 3:16:00 PM, Blogger aspungen said...

becka: haha. drömmer du också ofta om läger, eller menar du att du varit på många läger bara? läger är helt underbart! :)

 
At Friday, March 09, 2007 3:46:00 PM, Blogger becka said...

Både att man varit på extremt många läger och att man marscherade på gator och torg och skanderade frikyrkliga saker. Min dröm var att bli antagen till "Kings kids international" som turnerade världen runt och predikade på gatorna. Tyvärr blev jag inte ett av de lyckliga barn som blev utvalda haha(tur såhär i efterhand)

 
At Saturday, March 10, 2007 2:06:00 PM, Blogger aspungen said...

becka: haha det där med uttagningen var riktigt roligt :DDD du skulle haft med det i din utmaning också :DDD

 

Post a Comment

<< Home