En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Monday, June 19, 2006

ledsen

idag är en svart dag. nyss var livet så meningsfullt och glatt och det fanns inga hinder någonstans. sen kom döden och knackade på...

en till mig närstående katt har blivit överkörd av en bil. nej, det är inte chomsky. det är en väns katt som jag tyckte mycket om. en väldigt charmig katt med stark personlighet. han gick på hockey och han gick och lade sig i möbelaffärens soffor. en gång hämtade jag honom när han tagit sig över till min sida av vägen och förirrat sig in i en hiss i ett höghus. han hoppade rätt upp på bordet när han ville ha mat och gav sig aldrig. och redan första kvällen jag träffade honom lade han sig tillrätta i mitt knä.

för några veckor sen pratade jag med Puhlo om att döden borde förbjudas.

men på döden biter fan ingenting. inte rikedom, lycka, trygghet. inget biter på den jävla döden. ingenting.

jag udnrar var han är nu. jag är ganska övertygad om att det finns ett liv efter detta. jag tror att jag kommer att få se honom igen någon gång. men det kommer vara sjukt tomt att gå hem där han bodde och ingen katt kommer vara där :(((

0 Comments:

Post a Comment

<< Home