En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Wednesday, September 13, 2006

allting löser sig bara man kommer iväg å tränar

sjuk har jag varit i flera veckor. eller ja först blodbad å sen virusinfektion med bifogad feber. på flera veckor har jag inte tränat. igår gick jag hem från stan för att tvinga mig att få lust för det igen och idag var jag och simmade.

jag var helt övertygad om att jag skulle ha gått upp i vikt och allting, och att jag inte skulle orka ett dyft. Väl i simhallen lärde jag mig att ta mig fram med hjälp av benspark. Och det gick fantastiskt bra efter ett tag. Jag simmade benspark typ 500 meter å jag har alltså förut inte ens tagit mig fram på det viset.

Vikten då? Inte då att tre veckors konstant ätande av onyttig mat satt sig på mig inte... jag vägde i stället ett kilo mindre. så nu vägde jag under 77, närmare bestämt 76.6. Det är alltså nu jag stolt kan säga att jag gått ner över 5 kilo, och då snackar vi ren övervikt och inte kosmetisk övervikt. Med lite tur kan jag ha storlek 46 nu, förutom att midjan på en sådan sitter ungefär på mina höftben ;D

Har nu fått min laptop. Skriver därmed mitt första blogginlägg på den. Känns hääääääääääääärligt. Vi börjar bli vänner med varandra nu. Fast än så länge tenderar man onekligen att hamna väldigt lätt på fel tangent haha.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home