En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Thursday, August 10, 2006

Hisnande upptäckt typ del 2

Ett inlägg till om vikt och liknande kommer här. Jag har just tagit mig en ordentlig titt i spegeln och dessutom mätt enligt alla konstens regler efter http://www.sockergrynet.se/avvikt/?page_id=4 .

Jag har då konstaterat följande: Enligt WHO har jag fortfarande lite bukfetma. 88 cm midjemått har de bestämt är farligt för vem som helst. Men när jag mäter midja-höftkvot (se länken ovan) så får jag 0.84!

Det finns alltså inte så mycket farligheter kvar att tala om på min kropp. Mitt BMI är okej, min midja-höftkvot är okej. Jag har helt enkelt tränat bort mitt farligaste fett.

Och hela den här grejen med att stirra på sin kropp i spegeln och konstatera dels att den är fullt propotionerlig mellan axlar höft och byst och sen dessutom upptäcka att om jag tar av mig tröjan är jag smalare än med tröjan på... Det känns helt konstigt.

Jag undrar verkligen hur liten jag var när jag gick på zoloft, om jag verkligen hade den har markerade midjan då. Jag tror knappast det, men jag vet inte. Får ta och gräva fram foton för att ta reda på saken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home