En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Wednesday, June 21, 2006

He's so smooth

Tittade just på Aktuellt. Bodström är så otroligt smooth. Den mannen kan konsten att föra sig. Han vet precis vad han ska svara på varje fråga. Han sitter säkert.

Jag skrev i ett tidigare inlägg om den här affären .

I det skrev jag att nu kommer Bodström åka. Det tror jag nog inte längre. Han är så smooth, han har svar på allt, han är snygg, han är skicklig. Han är grymt skicklig. Ja, det är inte utan att jag är imponerad.

Alternativet är inte lockande. Jag vill inte ha en borgerlig regering. Mitt hjärta sitter till vänster i fördelningsfrågor samtidigt som det klappar för individuell frihet. En klassisk anarkist om man så vill.

Men förmodligen är det som KG Bergström sa igår på aktuellt att det inte skett en detaljstyrning av ett enskilt fall och då har det alltså inte begåtts något brott. Sen att det är uppåt väggarna ändå spelar inte så stor roll. Ingen kommer förmodligen kunna fällas för det. För det skulle behövas andra bevis.

Jag önskade att det efter valet blev ett helt nytt samarbete. Ett samarbete mellan de mindre partierna, gärna blocköverskridande. PP, MP, V, C, Fp, KD varför inte? Även om jag måste tillstå att Fp för tillfället är det parti jag tycker är läskigast av alla med sin invandrarfientlighet. Men bara för att röra om i grytan, för att få nytt blod ser jag hellre småpartier än de två största i regeringsställning, och mycket hellre en koalition. Jag hoppas Piratpartiet är smart nog att se sådana lösningar om vi kommer in i riksdagen. Men jag kanske bara drömmer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home