En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Monday, June 26, 2006

Simning och viktnedgång :O

När en pojkvän som tränat simning i flera år är imponerad av ens simteknik blir man glad. Okej, jag simmar inte vansinnigt fort längre men jag har en grundteknik nu som gör att jag slipper skador när jag simmar och sånt. Inga mera onda nackar här inte!

Idag simmade jag nästan non stop i en timme. Jag får sådan energi i vattnet att jag knappt märker att jag anstränger mig. Och även när jag nästan är slutkörd så kan jag inte sluta simma vidare. Det är som en drog. En alldeles väldigt bra hälsosam drog. Kroppen i total synk och i harmoni med vattnet omkring. Det enda som saknas är att bassängen är lite mindre full med folk. Får välja mina tider lite bättre. Idag var den proppad.

Men 50 - 55 minuters förbränning är ju inte fy skam. Pausade som längst 2 minuter i sträck, annars var jag igång konstant.

Och nu börjar det som inte synts på vågen förut göra det. Rätt vad det var gick jag under både 80-strecket och 79-strecket på samma dag. Fast jag börjar undra om vågen har förfärligt dåliga batterier eller nåt (fast den verkar gå på en sladd) för den hoppar upp å ner drygt ett halvt kilo innan den bestämmer sig, och ibland bestämmer den sig inte ens). Men tja... det är ett kilo på en vecka i vilket fall. Hur det gick till vet jag inte, jag hoppas att jag inte tappat muskler, men jag tror inte jag har det. Kanske har min kropp bara kommit igång med förbränningen nu. Eller kanske är det metaminan? Jag vet inte. Men ner går det, och snart kan jag stoltsera med att inte längre ha fetma. Det räcker faktiskt väldigt långt för mig.

Och simningen... den är min nya drog. Mitt mål är att börja simma tre gånger i veckan. Jag önskar verkligen att jag skulle hitta ett sätt att få det att funka exekutivt också. Och att jag kommer vilja det även sen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home