En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Thursday, September 07, 2006

Svåra beslut

Ibland måste man ta svåra beslut. Jag har gjort det i morse. Jag ska inte resa till Litauen i helgen. Jag lyckas inte uppbåda så stort intresse för det att det blir värt att åka iväg. Det blir en intressekonflikt och jag hann inte byta intresse.

Det var så lite pengar det handlade om ändå å så mycket stress att uppbåda ett intresse jag inte hann uppbåda. Och visst spelar det in att jag varit sjuk denna veckan å inte ens vetat hur jag ska göra. Nu känns det ganska så bra...

Även om det roligaste man vet är en viss sak så är det inte alltid tid för just den saken. Känns som om jag lärt mig det lite mera nu.

2 Comments:

At Saturday, September 09, 2006 10:59:00 AM, Blogger becka said...

Huvudsaken är att man känner sig nöjd med beslutet, då blir det rätt hur man än gör. Det värsta som finns är när man grämer sig och ångrar att man inte följde med...usch. När jag var yngre var jag så jävla ambivalent och hade alltid beslutsångest.

 
At Wednesday, September 13, 2006 8:03:00 PM, Blogger aspungen said...

tack becka. jo, det var ett rätt beslut just då. nu några dagar senare hade jag kunnat tänka mig att åkai stället :D menmen. det varinte så mycket pengar som brann inne iaf.

 

Post a Comment

<< Home