En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Saturday, August 12, 2006

simrekord å viktminskning

Min kropp bara försvinner. Jag gör inget för att den ska göra det, har bara tränat en gång på hela veckan, ändå har jag gått ner nästan ett kilo.

Jag simmade 1000 meter på en halvtimme idag igen. Det har jag inte gjort sen jag gick i åttan. Och då njöt jag inte ens idag. Det var typ bara jobbigt och jag hade träningsvärk och det kändes som om jag inte kom framåt. Fast det gjorde jag uppenbarligen. Blir väl ingen ide att lägga ribban på att simma fortare, får väl satsa hårt på att kunna simma längre i stället. Har en helt sjuk uthållighet i bassängen.

Som grädde på moset simmade jag det längsta jag nånsin simmat oxå: 1300 meter. Som sagt: uthållighet. Jag simmar lika fort alla 1000 metrarna.

Knät har ont sen igår. Bara för att jag läste om det sägert, men för första gången idag har jag känt av det igen. Och då har det bara en orsak: att jag suttit still för mycket. Så det är bara att sluta med att sitta still. Mår inte alls bra av det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home