En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Wednesday, August 23, 2006

ringrostig

Ja jag känner mig verkligen ringrostig med bloggande. Min vän Cindy sa för någon dag sen att jag inte får sluta blogga. Och det var en bra påminnelse.

Men det är så svårt att blogga när man mår bra, när det mesta flyter och det enda man tänker på är sin kropp och sin viktminskning. Finns inget större allmänintresse i det är jag rädd, även om jag själv finner det väldigt intressant. Hoppas jag kommer igång med bloggandet igen dock. Har några inlägg som ligger och gror.

5 Comments:

At Thursday, August 24, 2006 8:30:00 PM, Blogger Knaster said...

*Låter som en repig skiva*: Inte sluta blogga! Du sitter på maaassor av intressanta kunskaper och synvinkar, dela med dig nu!

 
At Saturday, August 26, 2006 6:59:00 PM, Blogger becka said...

Jättebra att du satsar på ditt välbefinnande! Men blir lite orolig när jag läser "och det enda man tänker på är sin kropp och sin viktminskning." Fixering vid sånt är farligt för alla, både neurotyper och Aspies. När man är inne i en period av sådant är det viktigt att fylla livet med annat med, annars ligger kroppsfixering, träningsnarkomani och ätstörningar rumt hörnet. för några år sen när jag var väldigt deppig upptäckte jag vilken enorm kick och eufori jag fick av träning och blev helt besatt, det blev värre och värre och tillslut sprang jag fullständigt sönder mitt ena knä, fick svår artrit och hade knappt något underhudsfett. Numera tränar jag hellre alldeles för lite än alldeles för mycket för jag vill aldrig bli så fixerad vid nåt igen. Kram och lycka till med allt.

 
At Friday, September 01, 2006 4:10:00 PM, Blogger aspungen said...

cindy: taaaack <3

becka: det är lugnt med mig, jag lovar. jag ska snarare träna mitt stackars knä så jag INTE får skador :) å underhudsfett har jag gott om. jag trivs inte som smal, kan inte tänka mig som det. det enda som vore spännande med det vore att se hur kläder sitter.

jag mår bättre än nånsin faktiskt. har även lite andra specialintressen vid sidan om. men det här är ett av mina mera positiva specialintressen.

vad är artrit för resten? jag tränar tre gånger i veckan sisådär. ibland promenader utöver det. mer blir det inte. jag får inte överbelasta mitt knä, har just varit på undersökning. så risken att jag ska träna mig till skador är ganska liten. jag tränar mig från skador i stället :)

dessutom har jag både sjukgymaster och boendestöd till hjälp så det är flera än en som ser om jag skulle balla ur.

jag har ballat ur en gång när jag var typ 17. då levde jag på ingenting en sommar i princip. gick upp allt sen igen förstås. jag har aldrig varit ens normalviktig sen jag blev vuxen. alltid haft övervikt. ofta fetma.

ätstörd är jag redan, jag har ju asperger ;)

 
At Saturday, September 02, 2006 1:08:00 AM, Blogger becka said...

Bra att du tar hand om dig! Angående din fråga om artrit; det är en akut reumatisk inflammation...inte så kul!

 
At Saturday, September 02, 2006 1:35:00 AM, Blogger aspungen said...

usch, det låter förfärligt :(

reumatisk har jag som tur var aldrig varit.

 

Post a Comment

<< Home