En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Friday, October 27, 2006

Precis så här


ser jag ut. Varken mer eller mindre och utan smink och pose. För 3 år sen togs en bild av mig som var både naturlig och jättefin. Tyvärr återfick jag den aldrig. Nu har jag frågat två kompisar om jag ser ut så här och de säger att jag gör det. Så nu säger jag också att jag ser ut så här.

Jag retuscherar typ aldrig foton. Är usel på det och tycker det är roligare att inte göra det. Någon dag kanske jag lär mig. Jag har ju till och med utbildning i Photoshop. Det är bara det att jag glömt av allt och aldrig hann lära mig under utbildningen heller.

(Det hela berodde på att läraren försökte visa 10 elever samma sak samtidigt på en dator och jag har både visuella perceptionssvårigheter och lite svårt att koncentrera mig så det var typ omöjligt för mig att fatta vad vi gjorde. Jag lärde mig därför aldrig Quark Express heller. Det var liksom för svårt helt enkelt.)

Nu ligger Chomsky med huvudet i handen. Jag måste försöka fota honom också...

Någon timme senare skriver jag klart inlägget. Nu alltså. Och jag lyckades fota kisse. Men det blev usla foton tyvärr. Syns knappt vad han gör. Och jag lyckades inte heller ladda upp det. Så kan det gå.

Nu ska jag se Idol och dregla över Felicia.

Tjo

Labels:

1 Comments:

At Monday, October 30, 2006 11:38:00 PM, Blogger becka said...

Bilden är ju jättefin, klart att du inte ska Photoshoppa! Varför ska man retuschera verkligheten, sånt kan kändisar ägna sig åt om de vill;-)
Jaså du har en crush på felicia? Gå in på min blogg så får du läsa om vem som är min crush, har bloggat om personen ifråga ikväll...

 

Post a Comment

<< Home