En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Saturday, May 27, 2006

Backlash

För länge länge sedan, då bloggandet ännu inte var uppfunnet fanns en bok som hette Backlash. Det var en feministbibel skriven av Susan Faludi och kraftigt debatterad. När jag läste den fick man liksom leta efter de där backlasharna hon pratade om. Det var lite sökt.

Nu är den här hos oss och jag vet inte om den kommit snabbt eller långsamt, men här är den.

Kvinnor med enormt mycket läsare använder sin makt till att tala om utseende, utseende, lite mera utseende och kanske lite utseende och utseende.

Jag är ingen moralist. Jag har inget mot mode, jag tycker det är roligt med utseende och jag vet inte ens längre om jag kallar mig feminist. Men boken är glömd och backlashen är här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home