En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Wednesday, November 01, 2006

Om livet och döden och alltihop.

Snöoväder gjorde mig mångalen
Skämtade med vän om saker som inte kunde hända såna här snöiga dagar
Ett telefonsamtal
Saker kan visst hända så här snöiga dagar
Hyperaktivitet
Har aldrig skådat en liknande skräck hos henne. Nästan läskigt.

Mera hyperaktivitet
Mera mångalen
Försöka leda bort hyperaktivitet
Söka sig till sitt vanliga utseendespecialintresse
Roa sig med att räkna midjemått propotionerligt till längd
Råka göra en universell formel liknande BMI trots att jag inte kan matte.
Detta är en konstig dag.

För övrigt dör 2200 soldater i Ryssland varje år, inte av krig utan av slarv, misshandel och olyckor med mera. Ryssland är en läskig plats. Och Estonias bogvisir var inte nödvändigtvis det som gjorde att hon sjönk.

Dagens senaste revolutionerande upptäckt är att jag gått ner 3 storlekar i kläder och att jag är en ganska exakt storlek medium MAN.

Life is a strange piece of shit. I love it.

Sitter å väntar på nyheter.

Labels: ,

2 Comments:

At Friday, November 03, 2006 9:53:00 PM, Blogger becka said...

Haha vilken skön slutkläm du fick dit efter all denna svartsyn
"Life is a strange piece of shit. I love it."

 
At Saturday, November 04, 2006 5:20:00 PM, Blogger aspungen said...

hehe, ja men det är ju sant :D

 

Post a Comment

<< Home