En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Wednesday, June 11, 2008

Alice lider

Alice är kastrerad och vinglar och har krage. Chomsky måste hållas i ett annat rum. Hon kan inte klia sig bakom öronen, ramlar runt och har gigantiska pupiller. Exakt nu fick hon ett hysteriskt panikanfall och försökte gå av sig kragen baklänges. Hon har ett stort fult ärr på magen och de har rakat av henne pälsen där.

Det här var världens sämsta timing alla kategorier. Jag har inte sovit en sekund inatt innan operationen och vågar inte sova nu heller. Alice sover inte heller, utan stirrar bara med vidöppna ögon.

Chomsky är till och med rädd för Alice. Förmodligen för hennes drogade blick.

Jag är tvungen att ställa in det roliga mötet på fredagen och kan kanske inte ens komma iväg på midsommar om jag har otur.

Jag hade specifikt frågat djurkliniken om hon skulle behöva krage när hon kom hem. De sa att det inte brukar behövas och då tänker man ju att då är det ingen fara. Men i stället skickas hon hem med stålstygn och krage och man får veta att man ska tvätta såret med koksalt. Hur i helskotta ska man själv lyckas tvätta katten?!

Stygnen måste sitta 10 dagar så på midsommarafton först kan jag plocka bort dem och då har de inte öppet. Om hon ska vara i stugan blir det med stygn. Knappast en optimal första utomhusvistelse.

Har varit med om mycket jävligheter den här våren men det här toppar fan allt. Man börjar ju gråta bara man tittar på henne.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home