En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Saturday, June 14, 2008

Alice

Alice mår bättre men kräktes för några timmar sen ner: en tröja, en kjol, en soffa, samt sin tratt.

Under rådande omständigheter är det vansinnigt jobbigt att inte komma utomhus. Jag behöver distraktion godamnit!!

Men jag fick en present idag och blev helt enormt rörd, och det verkar i alla fall lösa sig med midsommarafton. Och jag har bokat om det spännande mötet.

Och så har jag fått en väldigt trevlig komplimang.

Utöver det börjar jag småningom komma fram till att jag har en jobbig sak att ta tag i som jag skjutit upp i många år. Ska försöka att faktiskt ta tag i den.

För övrigt lider jag av att jag hela tiden måste stänga ute Chomsky. Han kan ju tro att jag slutat älska honom. Eller att jag är är arg på honom. Båda vore vanföreställningar.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home