En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Sunday, May 28, 2006

felringning och googlingar

Plötsligt strax innan 1 ringde mobilen. Och det var ett jäääävla liv i den. En fest någonstans. jag trodde först att det var från Birdie men ingen svarade nåt när jag skrek hallå. Som den informationssökare och spanare jag är letade jag förstås upp numret och kom sen på att en med samma namn för flera år sen fått mitt telefonnummer. Hemska tanke, en kille på lunar som jag aldrig träffade, som ringde bara sådär mitt på dagen nån gång. Och även nån gång på fyllan.

Eftersökningar tyder dock på att samband mellan den som ringde fel och killen från lunar inte finns. Hade varit sjukt bisarrt annars.

När jag väl uteslutit lunarkillen började jag i stället roa mig med att leta gamlingar från forntiden igen på google. Det är en sån sak jag gör då och då. Tycker det är spännande att se vart människor tar vägen som man en gång haft att göra med.

Jag snokar lite här och var. Då och då ringer jag även folkbokföringen. Bara på skoj.

Det är också vid såna här tillfällen man kan konstatera att ens pojkvän är yngre än småsyskonen till ens gamla förälskelser från tonåren.

Och det är då man inser att man är jävligt gammal :D

0 Comments:

Post a Comment

<< Home