En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Tuesday, May 23, 2006

Kristendom

Är jag kristen längre... eller är jag det inte? Jag vet ärligt talat inte. Jag finner massa inspiration hos Jesus å sånt för att det var en rätt så cool snubbe, och jag är tillika förfärligt lik densamme då han med största sannolikhet var en liten aspie han med... därav jesuskomplexet...

Men jag är inte kristen så jag går regelbundet i kyrkan eller så jag har konstant kontakt med gud, som jag hade när jag var yngre. Det är mera flytande och obegripligt idag. Jag känner inte att jag är någon religion mera än någon annan egentligen. Samtidigt vet jag för lite om andra religioner för att kunna jämföra.

Och jag ska vara religionsvetare?!

2 Comments:

At Monday, November 06, 2006 11:29:00 AM, Anonymous Anonymous said...

Det är mycket intressant att läsa hur du tänker. Min äldsta son har asperger och min mellanpojke har autism. Själv är jag också uppvuxen i frikyrkan, men kallar mig inte längre kristen. Min tro passar inte helt in på någon religion. Titta gärna in på min sida.

 
At Sunday, August 31, 2008 3:25:00 PM, Blogger Leif Erlingsson said...

Själv försöker jag undvika det ordet Gud utan talar numera hellre om det högsta kreativa, etc. Besök gärna även min blogg.

 

Post a Comment

<< Home