En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Thursday, June 26, 2008

Justja, en sak till

En sak till måste sägas. Jag har uppenbarligen missat boken som bevisar att det visst var USA som låg bakom Hjaldungs insatser under Göteborg 2001. Jag måste köpa den vid något tillfälle. Vet inte om jag pallar att läsa den än. Har ingen att diskutera den med heller.

Jag skrek VARG då.

För övrigt är 25% av de som svarar på en undersökning om tortyr på aftonbladet idag för det vid vissa extrema brott.

VARG

Men så bra, det är ju helt normalt... det är säkerligen ingen utveckling som skett, liksom vi svenskar har väl alltid varit för tortyr?

VARG

För övrigt håller till och med nyliberaler på att fatta att USA förvandlas till diktatur.

VARG

Men åh, skrek jag "varg" nu igen?

Och hur var det med kopplingen mellan razzian mot Pirate Bay och USA? Eller FRA och USA.

Ja, okej, konspirationen stämde tydligen 2001, men det behöver ju inte visa att den stämmer idag?

Och PKU-registret ska visst få finnas hos polisen nu. Och dessutom ska man förbjudas att gå ur PKU-registret.

VARG för helvete VARG!

Sen kan man förvisso fråga sig varför det är just vargen som ska vara det man varnar för. I fortsättningen kanske man skulle skriva:

BUSH

För övrigt undrar jag hur man kan vara så osmaklig i USA att man använder samma begrepp för tortyr som nazityskland använde på sin tid. Borde man inte fatta att det är pinsamt?

(se detta inlägg som en slags poesi)

Labels:

1 Comments:

At Sunday, August 31, 2008 2:26:00 PM, Blogger Leif Erlingsson said...

Du skrev "För övrigt undrar jag hur man kan vara så osmaklig i USA att man använder samma begrepp för tortyr som nazityskland använde på sin tid. Borde man inte fatta att det är pinsamt?"

Det är för att vi går med på det utan att protestera. Därmed är vi medskyldiga. Det är skälet. Själv har jag sagt VARG sedan 2005, och för det har jag fått att jag är 'i omloppsbana'. Nå, hellre 'i omloppsbana' än att jag går med på 'det'.

Bästa Hälsningar, Leif Erlingsson

 

Post a Comment

<< Home