En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Wednesday, May 31, 2006

Nu jävlar är det nog! - Aspungen blir medlem i piratpartiet

Idag blev jag medlem i piratpartiet. Uppenbarligen råkade flera hundra andra göra samma sak, så nog är det flera än jag som är förbannade. Men jag saknar ord för det som hänt idag.

Jag vet inte om jag står för allt piratpartiet står för och jag vet att piratpartiet kan ingå likväl på höger som vänstersidan. Jag vill inte ha högersidan. Så mycket kan sägas.

Samtidigt har höger och vänster på sätt och vis spelat ut sin roll. Det enda jag oroar mig för är mina ersättningsnivåer. Ja, jag är ju själv på samhällets botten nu för tiden och det är ju såna som mig som jag lärt mig att man ska ta hand om, så jag får väl tala för mig själv i detta sammanhang då...

Piratpartiets viktigaste fråga enligt mig är inte fildelningen, det är integriteten. För mig kan just nu inte finnas någon viktigare fråga. Det handlar om att bevara eller rasera den sköra demokrati som kanske fortfarande finns rester av i Sverige. Men när det kommer till upphovsrätt och patent så har det blivit en vansinnesindustri. Inte minst när det gäller läkemedel.

Hur som haver: Det här är mitt sätt att markera!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home