En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Friday, June 09, 2006

Chomskys fiende och update om mitt liv?

I morgon ska jag passa Chomskys fiende. Eller vad det ska kallas. Det kan också vara Chomskys kompis, jag vet inte så noga än. Men i vilket fall är det han som står på balkongen bredvid. För att inte göra Chomsky ledsen planerar jag inte att visa mig på balkongen mittemot med den andra katten. Chomsky kan nämligen vara av det svartsjuka slaget så då kan man få stryk när man kommer hem... menmen

Idag har jag simmat igen. Fick ihop låren idag och det gick fort framåt trots att jag inte använde armarna så mycket. Fascinerande. Vid 33 års ålder börjar jag alltså att lära mig simma. Eller tja, allting är relativt... egentligen har jag ju kunnat simma väldigt länge. Jag håller bara på att försöka lära mig bröstsim så som man simmar om man tränar det, eller tävlar i det. Någon gång lär jag mig det säkert, på något sätt!

Efter setbacket förra veckan när jag inte orkade styrketräna var det skönt att igår märka att kroppen orkade mera än någonsin igår. Och det verkade hålla i sig idag. Enligt vågen i badhuset har jag dessutom gått ner i vikt, så tja... jag får väl börja anta att de vågar jag ställer mig på med jämna mellanrum säger mera än sjukhusvågar som är en ny för varje gång jag befinner mig på ett sjukhus. Haha. Fast vågar suger och säger ingenting vettigt om någonting och dessutom går de fel :D

Känns som om bloggen efter den första veckan har mattats av. Det syns inte minst på bloggtoppen. Jag har typ inga läsare mera och få kommentarer och inte så jättemycket att säga. Men tänkte försöka mig på det här med basic saker snart. Och att lära mig att lägga bloggen i kategorier hade varit trevligt... hade blivit mera ordning på torpet då så att säga.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home