En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Tuesday, June 06, 2006

De nya måtten - storleksförvirring

Oj. Det går fort nu. Nya mått har ramlat in denna morgon. Fick inspirationen när jag såg mig i spegeln och såg att ansiktet börjat få tillbaka sin karaktär och skarpa drag.

Höft: 45 - 46
Stuss: 42 - 43
Byst: 44 - 45
Under byst: 37
Övermage: 38 -39
Midja: 38 - 39

Vikten har jag ingen aning om dock. Tyvärr har jag fastnat i våranorexi. Börjar undra om det är något återkommande för mig att tappa matlusten när det börjar bli varmt eller så. Det är i varje fall vad som hänt... Och jag är inte glad över det. Jag behöver orken till att träna. En kropp som är smal men inte orkar något är på intet vis mitt mål. Jag vill ha en kropp som mår bra, inte en som ser snygg ut.

Lyckades som tur var nu att äta en stor frukost med både smörgås och två ägg. Det var välbehövligt. Ska förhoppningsvis ge mig ut och gå om en stund när jag smält maten.

Men efter att ha suttit och slösurfat när jag ätit min mat kan jag konstatera... Jag har inte längre den blekaste aning om vad jag har för storlek! Nu stämmer ingenting längre. Jag har fortfarande för stor midja för att passa de vanliga storleksmåtten, dvs den som kallas 1X eller XL. Men när jag kollar drömklänningenIgigi är det i stället min byst som är för stor för att ligga på XL.

Nu när jag går ut i affärer är jag helt storleksvill och min kroppsform verkar ständigt förändra sig. Från rund kroppsform går jag nu mer mot timglas, men det är alldeles för tidigt att säga hur jag kommer se ut om bara några månader. Mera än att jag förmodligen kommer fortsätta att ha min smalaste punkt under bysten.

Men om det har jag förstås i det långa loppet ingen aning och just nu är jag bara storleksvill.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home