En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Sunday, June 11, 2006

En förklaring till min kroppsförvirring

Ja, jag börjar gå ner i vikt nu. Ligger och nosar på 80-strecket och går nog under det relativt snart om det fortsätter på samma vis. Vad som har hänt med min kropp är väldigt förvirrande men jag har bytt kroppsform. Från den här kroppsformen till den här. Eller så hade jag aldrig en verkligt oval figur mera än när jag var extremt överviktig. Men den här förvandlingen är väldigt förvirrande för mig, som sagt. När jag såg mig själv i baddräkt idag i spegeln kände jag knappt igen mig själv. Skillnaden är så markant för mig. Ändå är jag som sagt var fortfarande kraftigt överviktig.

Men kroppsformen illustrerar hur förvirrat det är att vara jag för tillfället.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home