En aspunges liv och leverne

Asp som i Asperger syndrom. Ungen som i D.A.M.P-barnet. Men hur är det egentligen att leva som bokstavsvuxen? Jag bloggar om mitt liv som vuxen med Asperger och ADHD.

Saturday, June 10, 2006

När man drömmer om bloggar har det gått för långt

Vaknade för en timme sedan av mig själv och kunde inte somna om. Vad sjukare var att jag drömde om blogger. Men två helt olika bloggämnen blandades ihop och det blev fullständigt sjukt.

Jag drömde att en tjej sa om sig själv med hjälp av kommandot /me på irc:

/xx tänker på tjejer som blivit tysta när det kommer till fildelning.

I drömmen blev jag även arg på vederbörande. Vadå tycka synd om tjejer som inte vågar säga att de är mot fildelning? Vad är det att haka upp sig på?

Men vad jag i själva verket gjort var att jag blandat ihop två bloggar och ett debattinlägg från när jag slösurfade igår.

Den första bloggen handlar om abort och den andra hade följande citat "Den som varken skriver om mode eller fildelning får finna sig i att föra en obemärkt tillvaro i blogtoppens bottenskikt."

I stället för att tycka synd om tjejer som inte vågar säga till killen att använda kondom var det alltså någon i drömmen som tyckte synd om tjejer som inte vågade säga att de tyckte fildelning var fel. Drömmarnas värld är så vansinnigt bisarr ibland

0 Comments:

Post a Comment

<< Home